cz en
Facebook Menu

Jak si vybrat? 9.11.2012

Nejvyšší čas dát zimní oblečení do čistírny oděvů. Víme, že chcete mít jistotu, že se s vašimi svršky nic nestane. Poradíme vám, jak na to!

Co si nejdřív zjistit: 
1. V každé čistírně oděvů by měl být viditelný ceník, smluvní podmínky služby, reklamační řád. 
2. Čistírnu "otestujte" získáním referencí, nebo zkouškou vyčištění oděvu menší obliby.
3. Při příjmu zakázky by mělo být jasné, zda je personál dostatečně zkušený a vstřícný. V tomto oboru totiž na zkušenostech velice záleží. 
4. Obsluhující by měl nejprve oděv prohlédnout, ověřit, posoudit věrohodnost symbolů pro ošetřování textilií, případně upozornit zákazníka na možné nebezpečí (nevhodný materiál, knoflíky, či jiné aplikace). Posoudit případné skvrny, vady, obtížnost jejich odstranění a zjištění uvést na příjmový doklad. 
 
Za jaké vady čistírna nezodpovídá?
Čistírna nezodpovídá za vady, které mají původ v klamných, nesprávně uvedených symbolech pro ošetřování textilií. Jsou to obvykle: Konstrukční vady, jako např.: péřové bundy – nekvalitní péřové výplně, nevhodné kombinace materiálů barevně (červená a bílá - způsobí zabarvení do bílé) i kvalitativně (kombinace vlny s koženkou s uvedením možnosti pouze P - koženka obvykle ztvrdne), ztuhnutí rubové úpravy – gumového zátěru nebo výplně zimních bund, stálost vybarvení - vyšisování, nevhodné knoflíky, špatná volba nití při šití, apod. 
 
Může firma odmítnout zakázku?
Čistírna může odmítnout zakázku, pokud se domnívá, že by došlo k poškození. Záleží na zkušenosti pracovníků. Pokud požadujete například vyčištění koženého, nebo semišového sáčka, může čistírna zakázku přijmout. Pak ale musíte být upozorněni na konkrétní možná rizika, vznik závady. Upozornění nesmí být obecné, například typu (čištění bez záruky) - nelze se vzdát práva, které nenastalo. Pro čištění kožených oděvů je nutno hledat specializovanou čistírnu s dobrými referencemi. 
 
Jak postupovat při reklamaci? 
1. Oděv reklamujte ihned, nejpozději do tří dnů za předpokladu, že máte daňový doklad a oděv nebyl nošen. Zakázka musí mít připevněné evidenční číslo - označení zakázky. 
2. Zjistíte-li na zakázce vadu, máte právo požadovat nápravu. Buď přečištění, dosušení peří (samozřejmě bezplatně), nebo náhradu (pokud je závada neodstranitelná). 
3. Okamžitě na místě sepište reklamační protokol. 
4. Za vady, které vzniknou nekvalitně provedenou službou, čistírna odpovídá vždy. Musí je řešit kvalitní opravou, uvedením do původního stavu, slevou z ceny nebo finanční náhradou. 
5. Jedná-li se však o vadu, na kterou čistírna předem upozornila, záruka se na tuto vadu nevztahuje. 
6. Je-li oblečení v záruční době, dostanete písemné vyjádření a budete reklamovat v obchodě, kde jste oděv zakoupili. 
7. Po prodejní záruční době čistírna podle občanského zákoníku za vady, na které neupozornila, odpovídá. Náhradu škody provede většinou prostřednictvím pojišťovny.  
 
Přejeme šťastnou volbu :-)
 
 

Zpět do aktualit
 

Naše ocenění

Ocenění Ocenění Ocenění Ocenění Ocenění Ocenění Ocenění Ocenění
Šipka